Äntligen helg . . .

Åh sikken skön dag idag! Var fjärde vecka så börjar vi klockan 9 på torsdagar och jobbar till 18 (tidigare har det varit från 11-20 men dom ändrade det) och dessa dagar är allt annat än uppskattade. Men det har varit ganska lit att göra hela veckan, måndag och tisdag gick jag hem två timmar tidigare, igår jobbade jag full dag men vissa for hem redan på förmiddagen och de flesta vid lunch. Idag skulle jag då jobbat till 18 men frågade vid 15 tiden om man fick fara hem, mest på skämt eftersom man aldrig egentligen får det, men det gick bra =) Då sa jag direkt att ja men då far jag hem :P Är nämligen ledig imorgon och lördag, jobbar inte förräns söndag. Sååå skönt, min första tvådagarshelg på tre veckor!

Ikväll  blir det nog bara att slappa framför datorn. Imorrn kanske det blir lite öl med några arbetskamrater. Ska även till naprapaten för behandling, knäcka lite i min rygg. Alltid skönt :)

Ser ut att ordna upp sig lite angående min flytt också. Kommer antagligen få låna en kärra av en utan kostnad. Sen verkar det som Paps har fixat bil som han kan dra kärran med, då slipper jag det! Känns faktiskt bra, hoppas bara att det går igenom. Isåfall blir flytten den 26 april, på pappsens födelsedag haha. Får väl stanna till och bju han på Max-mål eller nå :P

Björn på jobbet är den som inspirerar mycket till ny musik som jag börjar lyssna på. Lushes and Tramps (lokalt umeband som bara gjort sex låtar på skiva dock, men riktigt skön musik), Tom Petty, Johnny Cash, diverse countryartister och andra artister som man hört talas om men aldrig brytt sig om att lyssna nåt större på. Oftast är det han som sköter musiken inne på fruktavdelningen med sin iPod. På söndagarna händer det att vi har musiktema också, riktigt kul :) Många timmar med t ex bara country, bara Elvis, Johnny Cash, hårdrock osv.

Det senaste jag upptäckte var i söndags när han lirade Traveling Wilburys. Alltid trott det varit några gamla gubbar om spelar kass musik. Visst, gamla gubbar är det men jävligt bra musik :)

För er som inte visste så bildades bandet av en slump, och medlemmarna är inga mindre än George Harrisson (The Beatles), Jeff Lynne (Electric Light Orchestra - ELO), Bob Dylan, Tom Petty och Roy Orbison. Så det är inga dåliga musiker precis :)

Notera den tomma gungstolen med gitarren. Roy Orbison avled strax efter att albumet släppts innan de hann göra musikvideon.


Kommentarer
Postat av: Sanna

Ah va skönt :) min dag var också kort o nu e jag ledig hela helgen :) riktigt nice.. Hehe jag jobbar på Jula :) du då?

2008-03-28 @ 11:23:30
URL: http://Sannixen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0